Hamı (hər şey), nə qədər mən bu gün oluram, mən İslama məcbur edilmişəm (M. Əli)

Avtobioqrafik kitabı nəzərə alaraq "kəpənəyin Ürəyi (Ruhu)" görkəmli idmançı Məhəmməd Əlinin (The soul of a butterfly-i). "Nəylə daha mən Allah və İslam haqqında tanıyıram (bilirəm), o qədər daha mən" Məhəmməd Əlinin (yetişilən Kassius Marsellus Kley) (Məhəmməd Əlisi) anlayıram, nə qədər az bilirəm (Məhəmməd Əli)

Məhəmməd Əli (yetişilən Kassius Marsellus Kley)….
Yəqin, kimə nə sualla (məsələylə) müraciət etmək ki, insan üçün (arxasında) bu ad və soyad üçün (arxasında) gizlənir, əksəriyyət dərhal deyəcəklər – məşhur boksçu-peşəkar. Bir çox, mümkündür, əlavə edəcəklər – dərinin qara rəngiylə (gülüylə) insanların hüquqları (haqları) üçün müsəlman pəhləvanı. Bəziləri, çıxarılmamışdır (istisna edilməmişdir), onun Vyetnamda vuruşmaq imtinası (rəddi) və boykota çağırış Moskvada Olimpiada-1980 xatırlayacaq, Əfqanıstana sovet qoşunlarının müdaxiləsinə görə.

Amma nə qədər bütün bunlar üçün (arxasında) ( və başqalarla) böyük idmançının geniş şəxsiyyəti şərhlərlə işıqlanır? "kəpənəyin Ürəyi (Ruhu)" kitabı hərçənd (heç olmasa) bu boşluğu qismən doldurmağa icazə verir. Amma və eyni zamanda çox, yenə də, oxucuya güman etmək, özündən uydurmaq və layihələşdirmək qalır. Hərçənd, bəlkə, bunda və M. Alinin qocalmayan obrazının gücü var? Axı onun nümunəsində aydın görünür ki, yer dünyasında elə-belə heç nə olmur.

Yolun başlanğıcı
Kassius-un erkən uşaqlığından (r 1942-ci il.) gələcəkdə ona dərk edilmiş seçimi etməyə icazə vermiş prinsiplərə tərəfdar olmağa çalışırdı. İnandırılmış olaraq ki, ilk növbədə, yaxşı insan olmaq əhəmiyyətlidir, o həmişə bir-birinə Allah yaradılmış insanları bərabər hesab edirdi.

Bununla birlikdə, onun həyatına bir neçə (bir qədər) hadisə ayrıca təsir etdi. Hər şeydən əvvəl, oğlanın dünyagörüşüsü müharibədən sonrakı Luisville-də irqi bərabərsizliyin atmosferində formalaşdırılırdı, nə vaxt ki, qaradərili amerikalılar ən aşağı növün insanı hesab edilirdilər. Bu mövzu onun ailəsində cəld müzakirə edilirdi. Ananın sözlərinə görə, isti günlərdən birinə, nə vaxt ki, o oğulla dayanacaqda avtobusu gözləyirdi, ən yaxın kafedə sıxılan Kassiusa üçün suyun stəkanında onu rədd etdilər (imtina etdilər). Görkəmli boksçu bir neçə dəfə yetişmiş yaşda yada salırdı, necə az qala hər gün yuxudan əvvəl ABŞ-ın qaradərili əhalisinin daimi alçalmasının hissindən ağlayırdı. Ona Emmetta Tillanın irqi nifrəti torpağın üstündə (əsasında) qətl haqqında atanın hekayəsi ayrıca təsir etdi, yeniyetmənin 14 illik afroamerikanskoqosu. Məhkəmə qatillərə bəraət qazandırdı, fonda nə Kassius-böyük "ağ ədalət" haqsızlığını aydınlaşdıraraq Tillanın bərbad hala salınmış bədəninin şəkilini öz oğullarına göstərdi. Bunlar və oxşar anlar gənc Yapışqanda diskriminasiyayla mübarizə aparmaq arzusunu formalaşdırdı.

Cib xərclərinə vasitələri yığmaq üçün, o Luisvillskom-da kollec (sabunlar partalar və sinif lövhələri) əlavə qazanırdı. Yığılmış cəmi (məbləği) o böyüyə başa gəlmiş (keçinmiş) töküb-töküşdürülmüş velosipedin əldə edilməsinə xərclədi o vaxtlar üzrə (görə), cəmi (məbləği) – 60 dollar. Qürurlu almayla gənc Kley bütün gün velosipeddə gəzirdi, onun dostlarına göstərərək və tanış. Gün sonra, dostla birlikdə o yarmarkaya yola düşdü, harada uşaqlar pulsuz dondurmadan həzz ala bilirdilər. Evə qayıdışa hazırlanaraq, o velosipedin itkisini aşkar etdi. Bu anda, məyus edilmiş və heç vaxt bacarmayan Kley sakitləşmək insanı qarşıladı, birincilərə onun boks karyerasına ciddi təsir etmiş – bu ağ polis Co Martini idi. Oğru Kassius-u döyməyə hədələmiş, Martindən eşitdi ki, lazımdır, əvvəlcə, buna öyrənmək. Bunun ardınca polis onu idman zalına gətirib çıxardı, hansında ki, gənc boksçuları məşq keçirdi — həvəskar yarışların iştirakçıları "Qızıl əlcəkləri".

 

Birinci əhəmiyyətli qələbələrdən biri
Qeyd etmək istəyərdi ki, onda Məhəmməd Əlinin unikallığı ki, rinqdə öz qələbələrinin əksəriyyəti o hələ (daha) döyüşün başlanğıcına qədər proqnozlaşdırırdı. Həm də o raunda qədər öz qələbəsini proqnozlaşdırırdı. Amma, rinq ona yalnız boks təkbətək döyüşlərində birinci qələbələri qazanmamağa kömək etdi. Gənc Kassius bir səbəb üzrə (görə) çox narahat olurdu. Onunla qonşuluq üzrə (görə) hansısa Beyker Qabıqları yaşayırdı, "qorxutmuş bütün rayon", daxil olmaqla və onun M. Ali özü. Hətta, Martinin qanadının altında olub, Kley heç vaxt "küçələrin kralına" verməyə həll edilmirdi, və (amma) bu bildirirdi ki, o "onu yanından keçmək hüququ (haqqı) üçün" onlara alınan "rüsumu" Qabıqları ödəməyə davam etməli idi. Gələcək böyük idmançı yada salır ki, bir anda o birdən dərk etdi ki, Qabıqları cəzalandırmayıb, onda heç vaxt " boksda irəli çəkilməyə (irəliləməyə) alınmayacaq". Cavab ətrafın "lider" özbaşınalığına "bütün dünyanın üstündə qələbəylə" gənc (yeni) istedadda assosiasiya edilirdi. Kassius sağa və sola danışmağa başladı ki, problemlərsiz rinqdə Qabıqları yatırdacaq. Son, təbii, təhqir edildi, və onların arasında boks zalında görüş oldu. Döyüş malik olma üçün matçla "küçələrin kralı" tituluyla xaç suyuna salınmışdı, buna görə təkbətək döyüşü qohumlar müşahidə edirdilər, qonşular, onun və başqanın dostları. Kassiusa dizlərində titrəmə onu qorxudurdu, amma o, ona ümid edərək ki, opponent bu qeyd etməyəcək, döyüşün birinci dəqiqələrindən çox hərəkət etməyə başladı, və (amma) üz-üzə Kleya, tez nizamnamə, o çıxarda bilmirdi. Ucadan deyib ikinci raunddan əvvəl (qarşısında) Qabıqlar itirilmiş: "Bu haqsız", zaldan geri çəkildi. Belə, qalib tərəfindən elan edilmiş Kassius rinqdə öz birinci ən əhəmiyyətli qələbəsini qazandı. Deyil o qədər rəqibin üzərində, nə qədər özünün üstündə, öz qorxusunun üstündə. Hələ (daha) böyük əminliyi o fakt ona verdi ki, döyüşdən sonra ətrafdan bir çoxu özünü Qabığın təngə gətirmələrindən (izləmələrindən) azad (boş) saydılar. Bu Kassiusunu saymağa icazə verdi: o dalaşırdı "özünə görə yalnız deyil, və (amma) bütün rayona görə". Bu qələbədən sonra, o protarivat başlanğıclarının sürətləndirilmiş templəriylə özünə boksun dünya kralının rütbəsinin fəthinə (qazancına) yolu.

Ondan sonra 6 il sonra, necə o ilk dəfə boks əlcəklərini geyindi, Kassius Roma-1960-ın olimpiya çempionu oldu. Sözə, İtaliyaya yol üzrə (görə) o daha bir qorxunun öhdəsindən gəldi. Kley pataloqiçeski təyyarədə uçuşlardan qorxurdu və hətta vaxtaşırı fikrini dəyişdirirdi (düşünürdü), ona uçuşun uzaqlığına görə Olimpiadadan imtina etməməkmi. Və burada Kassius atanın çağırışını xatırladı: "Həmişə öz qorxusuna üstün gəlməyə çalış". Qabığın "imtahan" keçməsindən sonra, ona, ümumiyyətlə-o, artıq heç nə rəfedilməzlərə görünməməli idi. Və oğlan ona bütün həyat boyunca xidməti göstərmiş nəticəyə (çıxardılmaya) gəlib təyyarəyə oturdu (endi): "Biz onda cəsuruq, nə vaxt ki, bizə var ki, itirmək. Qorxu cəsarəti formalaşdırır. Uçuşdan əvvəl (qarşısında) qorxuya üstün gəlməyib, mən heç vaxt Olimpiya oyunlarını udmazdım".

Eyni zamanda, hansılara nə Məhəmməd Əli təkbətək döyüşlərdən əvvəl (qarşısında) və sonra görünürdü (baxırdı), o həqiqətən heç vaxt başqalardan yuxarı özünü şəxsiyyət kimi qoymurdu. "Mən heç vaxt yalnız boks etmirdim sadəcə qalib gəlmək üçün. Məndə hədəf var idi: Müvəffəqiyyət qazanmaq, insanları mənim sözlərimə qulaq asmağa məcbur etmək üçün. Mən bilirdim ki, mənə insanlar bütün dünyada baxırlar. Mən bilirdim ki, əgər onlar döyüşlərdə qalib gəlmiş güclü insanı görəcəklərsə amma deyil unutmuş öz xalqını (camaatını) həm, harada böyüdü (artdı), onlar mənə baxaraq özünü bilə (tanıya) bilərdilər. Mənim müharibəm mənəvi idi. Deyil o müharibəylə, hansına ki, ölürlər. Keçmiş haqqında düşünərək, mən çoxu anlayıram. Onu müqayisə etməmək ki, ki, mən verdim, onunla ki, mən aldım. Mən çempionun titulunu itirdim, maliyyə təhlükəsizliyindən məhrum idim. Amma mən başqası nail oldum, daha çox böyük".

İslama yaxınlaşma
1959-cu ildə Kassius ilk dəfə "İslamın Millətləri" lideri Elaydji Məhəmmədin (Çikaqoda) çıxışını eşitdi. Həmin dövrdə (həmin vaxtda) bu təşkilat ağlardan tam (dolu) təcrid etməyə yönəldilmiş (göndərilmiş) "qara millətçilik" ideologiyasını vəz edirdi iqtisadi və dini sferalarda müstəqilliyin qaralar tərəfindən nailiyyəti üçün mübarizə edirdi. Bununla birlikdə, təlim alkoqolun istifadəsini ittiham edirdi, qumar oyunlarında iştirak, qara qadınların üzərində fiziki zorakılıq və qabiliyyətsizlik yeddiylə ağların hücumlarından qorumaq.

İl sonra, Mayamidə məşqlər dövründə, o Əbdül Rəhmanla tanış oldu. M. Alinin sözlərinə görə, Elaydji Məhəmmədin bu davamçısı, boksçunu məsciddə "bizim əcdadlarımızın tarixi haqqında" onun mühazirəsini dinləməyə dəvət etdi. O ağrıyla ürəkdə qaraların məhrum edilmələri haqqında danışırdı (deyirdi), "öz irqi haqqında biliklərə" qədər, çünki "özünə nifrət etməyə bizi öyrədirdilər və öz növü (nəsili)". Əcdadlar haqqında xatırlatmanı sındırmaq üçün, quldarlar (kölə sahibləri) qara qullara öz şərəfinə adları verirdilər, özə görə çağırış soyadlar, yəni şəxsi mülkiyyət hesab edirdilər. Vəziyyəti təsvir edib, Rəhman dedi ki, "bu gün biz hamımız azaddır (boşdur), və bizdə zəncir yoxdur".

Bu çıxış Kleya-da onunla olmuş qalibiyyət Olimpiadasından qayıdış vaxtı sıxılmadan sonra xüsusi təəssüratı etdi. Belə, doğma Luisvilla aeroportunda mer şəhərlər və yüzlərlə azarkeş onu qarşıladı, amma o birdən (dərhal) növbəti dərsi praktik olaraq aldı – boyunda qızıl medalı, hansı ki, Kassius-la birinci vaxt hətta yuxu zamanı ayrılmırdı, diskriminasiyayla mübarizədə müvəffəqiyyətə gətirib çıxarmadı. Medalla sinədə çempion Amerika üçün tipiklə qəlyanaltıya o vaxt girişdən əvvəl (qarşısında) lövhəylə girdi: "Yalnız ağlar üçün". "Mən düşünürdüm, – o yada salır, – ki, yerinə onları qoyacağam, nə də olsa (yenə də) Olimpiadanın qalibi". Amma eşitdi: "Zəncilərə vermirik". "Hər şey qaydasındadır, – 18 illik istedad reaksiya verdi, – mən yoxsul deyil". Ancaq o küçəyə qovulmuş oldu. Sonra Kassius Ohayo çayına yollandı, hara və onlara dövlət üçün fəth edilmiş (qazanılmış) öz qızıl medalını dincəlməyə göndərdi.

Ehtimal ki, onlara bütün sınaqdan keçirilmişlər, onun ailəsi, yaxın, alçalmanın qonşuları tərəfindən Kassiusa şüurunda burağanla sürətlə keçdilər, nə vaxt ki, o Rəhmanın məscidində nitqə (danışığa) qulaq asırdı. Amma burada iştirak edirdi və başqa incəlik. M. Ali yazır ki, vışeotmeçennom-da deyilmiş Elaydji açar onu silkələdi. Ancaq, paralel o çaşdırılmış oldu və başqalara – məsciddə olmadan əslində yeni hislər. Allah Evində idmançı ilk dəfə həyatda hiss etdi, necə o danışır (deyir), mənəvilik. Bu müsəlmanlığa onun marağını inkişaf etdirdi, "Məhəmməd danışır (deyir)" qəzetin oxunmasına gətirib (pis vəziyyətdə qoyub). Tez-tez o həyatın mənası haqqında fikirləşir, insanın təyinatı.

Gənc Kassius-un o mərhələsində İeremii Şabazza diqqətini cəlb etdi – ABŞ-ın cənubunun müsəlmanlarının lideri – istedadlı boksçuyla görüş üçün Atlantda xüsusi olaraq gəlmiş. O peyğəmbər İsanın götürməsi haqqında "daha dərin fikirləşməyə" Kassiusanı məcbur etmiş sualı (məsələni) verdi. " Əgər avropalılar və amerikalılar ağ Xristosuya sitayiş edirdilərsə, onda niyə qara amerikalılar qara Allaha sitayiş etmirlər?". Bu fikir Kleyanı tərk etmirdi: "Mən bütün vaxt bu haqda düşünürdü". "Kim dedi, – M. Ali qarşısına sual qoyur, – ki, İsa ağ idi? Hansı rəssam onu gördü?". Kassius ətrafında olanı təhlil edirdi və yada salırdı ki, "ictimai yerlərdə bütün şəkillərdə həmişə ağ insanlar təsvir edilmişdilər. Heç nə qaralar haqqında deyildi". Az bu, kiçik qaradərili balaca oğlanlar və qızlar "saçları belə düzəldirdilər, ağlar kimi görünmək üçün (baxmaq üçün)". Nəyin ardınca (sonra), Əli təsdiq edir, o bildi (tanıdı) ki, İslam üzrə (görə), "Allah və onun peyğəmbərləri insan təxəyyülüylə (təsəvvürüylə) təqdim edilmiş (təsəvvür edilmiş) ola bilmirlər. Dünyada Allahın, mələklərin və peyğəmbərlərin şəkilləri yoxdur".

1961-ci ildən Rəhman Kleya komandasında işləməyə başladı, və (amma) Şabazz boksçunu ənənəvi müsəlman qidasıyla təmin edirdi. İl sonra Kassius (Detroytda) Elaydjey Məhəmmədlə və Malkolmom-la İkslə şəxsən tanış oldu, "İslamın Millətinin" daha bir lideri. Onlar ikisi, Kassiusa müəllimi olub, idmançının taleyində ən əhəmiyyətli rolu oynadılar. da'vaata planda böyük işi keçirmiş M. İks bildirdi ki, boksçu daha (daha çox) əhəmiyyətli atlet olacaq, nə qədər istənilən başqa qaradərili idmançı.

Fevralda 1964-cü il məşhur Sonni Listonom Kassius-la ağır çəkidə dünya çempionunun rütbəsi üçün birinci döyüşün başlanğıcından əvvəl (qarşısında), qardaşla birlikdə, Allaha dua etdi. Və (amma) o görüşdə qələbədən sonra – rəsmən İslamın qəbulunu və "İslamın Millətinə" girişi elan etdi. Bu strukturun üzvləri "İks" hərfinin xeyrinə əvvəlki soyaddan ("qul, adlandırılmış ağ zülmkarlar tərəfindən") imtina edirdilər, nə şəxsi mənşə və əcdadların tarixi haqqında biliklərin itməsini simvollaşdırdı – afrikalıların köləliyinə satılmışlar. Amma soyadla Kassius tarixin İksi məlum deyil (məşhur deyil).

Sevinclə qarşılamış Kleya Elaydjanı onu "tam (dolu)" müsəlman adıyla layiq gördü, hansılar ki, adətən, təşkilatın daimi üzvləri üçün "ehtiyatda saxlanılırdılar". Belə, dünyaya böyük Bokser Məhəmməd Əli göstərilmişdi. Bu rakurs hamılara zövqünə görə olmadı. Nitq (danışıq) yalnız deyil görkəmli boksçu-peşəkarlar haqqında, həm də ictimaiyyət haqqında. Bu tamamilə aydındır, çünki çox üçün qara əhalinin hüquqları (haqları) üçün mübarizə İslamla assosiasiya edilmirdi. Hətta Martin Lyuter Kinq müsəlman adını qəbul etmiş atletə müraciət etməyə davam edirdi, necə Kassiusu Kleyuya, onu "daha az danışmağa (deməyə) və daha məşq etməyə" çağıraraq. Amma Məhəmməd yenilməz idi.

Çətin seçim
Əlinin Listonom-uyla (may 1965-ci il) matç-qisas ərəfəsində çətin seçimdən əvvəl (qarşısında) oldu. Martda 1964-cü il Malkolm X öz "İslamın Millətləri" sıralarını tərk etmək qərarını açıq elan etdi. Bu onlara izah olunurdu ki, onlara edilmiş həcc kökündən öz hüquqları (haqları) üçün insanların mübarizəsinin aspektində onun dünyagörüşüsünü dəyişdirdi. Xüsusi halda, o neqativ yalnız ağ, həm də qara irqçiliyi qəbul etməməyə başladı, İslamın dininə uyğun gəlməyən kimi. Müsəlmanların mənəvi birləşməsiylə Məkkədə rastlaşıb, asılı olmayaraq dərinin rəngindən (gülündən), bir sıra "İslamın Millətləri" vəziyyətləri o müsəlman dininə zidd olanla saydı. Burada ayəti Quran xatırlamağa münasibdir: "Allahın əlamətlərinin arasında – "sizin dilləriniz və rənglər (güllər)" fərqləri ("Rumı": 22) və "Biz sizi kişidən və qadından yaratdıq və sizi xalq (camaat) və tayfa etdik ki, siz bir-biri tanıyasınız (biləsiniz)" ("Otaqlar": 13).

 

Məruz qalmış ən əhəmiyyətli dəyişikliklər Malkolma X baxışları deyildi, ancaq, Elaydjey Məhəmməd tərəfindən qəbul edilmişdir. Birinci təşkilatı tərk etmək idi məcbur edilmişdir. Əli seçməli idi, kimini mövqelərdən dəstəkləmək (tutmaq). Sonda, o ona ictimai dəstəyi ifadə edib Elaydji nöqteyi-nəzərində qaldı. Malkolmom-la Əlinin qırılması Listonom-la ikinci döyüşdən sonra oldu. Qana aeroportunda onunla görüşüb, boksçu salamlaşmaya cavab vermədi, görünür ki, yaxın dost. Malkolma əlini sıxmayıb, M. Ali dedi ki, Elaydjunu tərk etmək "yanlış idi". Malkolma qətlindən sonra 1965-ci ildə İks ( həm də açılmamış), Əli dedi ki, o onun dostu idi, " hələ ki İslamın tərəfdarı qalırdı".

İmtina (rədd) dövlətə
Daha bir sınaq izlə basdı, nə vaxt ki, Əli konkret addımla müəyyən etməli idi. İdeoloji olmayan. Nəzəri olmayan. Və (amma) praktik, bacaranlara ona peşəkar karyera dəymək (durmaq). 1960-cıların ikinci yarısında, Vyetnamda müharibələr qızğın çağ (qızğın vaxt), Əlinin ABŞ ordusuna çağırılmış öz əsgərlik borcu yerinə yetirməkdən imtina etdi. O bunu əsaslandırdı, məlum olduğu kimi, şəxsi mövqe – vyetnam müharibəsi onlara qiymətləndirilirdi, haqsız kimi.

" Ondan sonra, necə mən çağırışla çağırışı vyetnam müharibəsində iştirak etməyə aldım, hamı (hər şey) mənə razılaşmağı məsləhət görürdü. Ancaq mənim dini inamlarım döyüşdə əsgərin vəzifələrinə uyğun deyildi. Mən səbəblərlə razı deyiləm, hansılar ki, ABŞ ordusu Vyetnamda vuruşurdu. Mən özünü yaralamağa və ya insanları öldürməyə məcbur edə bilmirdim, hansılar ki, mən hətta bilmirəm. İnsanlar, hansılar ki, heç vaxt nə heç bir ziyan mənə səbəb deyildilər, nə mənim ölkəmə. Mən sadəcə bu edə bilmirdim. Düşünmürəm ki, bu mənə Allah tərəfindən qabaqcadan görülmüşdü. Çox insanlar danışırdılar (deyirdilər) ki, mən müharibəyə getməyə qorxuram. Əslində isə Birləşdirilmiş Ştatların və milyonlarla insanın hökumətinə qarşı öz dini inamları üçün dayanmaq, hansılar ki, məndən çöndülər, daha mürəkkəb idilər. Hökumət mənə sazişlərin bütün növlərini təklif etdi. Onlar dedilər ki, heç vaxt mənə əllərdə tapançanı saxlamaq lazım olmayacaq. Onlar dedilər ki, mən heç vaxt döyüş hərəkətlərinin (təsirlərinin) zonasına yaxınlaşmayacağam. Hətta əgər bu həqiqət idisə, mən onsuz da müharibəyə gedə bilməzdim. Onlar məndən istifadə etmək istəyirdilər ki, başqa gənc amerikalılar mənim nümunəmə izləsinlər. Onlar, görünür, anlamırlar ki, bu sazişə razılaşıb, mən öz dinindən, inamdan və inamlardan imtina etməyə məcbur edilmiş olardım. Mən doğru (əsl) özünə olmağa qərar verdim və Allaha. Əgər mən özə kürəklə diniləri inamlara çevrilsəydim, onda bütün mənim həyatım sükansız açıq dənizə yola düşmüş gəmi kimi olardı. heç nə daha qorxunc mənim üçün ola bilməzdi, nə qədər inamsız yaşamağa çalışmaq". Burada gözdən keçirilir ki, Məhəmməd Əli koraniçeskomunu prinsipi izləyirdi (gedirdi): "Kim insanı qətl və ya Yer kürəsində (torpaqda) namussuzluğun yayılması üçün öldürməyəcək, o sanki (kimi) bütün insanları öldürdü, və (amma) kim həyatı insana saxlayacaq, o sanki (kimi) həyatı bütün insanlara saxlayacaq" ("Yemək": 32).

Hərçənd çoxları bu addımı təqdim etməyə (təsəvvür etməyə) çalışırdılar necə qorxu cəbhəyə getmək, nə ictimai rəy, nə orduya getmək imtinasına (rəddinə) görə boksdan uzaqlaşdırmanın təhlükəsi (təhdidi) M. Alini qorxutmadı. Nəticədə, o üç ilə peşəkar karyeradan kənarlaşdırılmışdı. Rinğə onun qayıdışı oldu, əlbəttə, onun triumfu. O yenidən çempion oldu. Çünki həmişə idi və adına özü Üçün qaldı. Tarix üçün. Bizim üçün sizinlə. Məhəmməd Əlinin özünün sözlərinə görə, dövlətlə döyüş onun həyatında ən çətin qarşı durma idi.

M. Əli və Azadlıq
Bizim hamınız əla bilirik ki, bizim ürəyimizin (ruhumuzun) dərin qırılmaları, bizim ehtiraslarımız, şübhələr, axtarış, mənəvi itkilər, pozmalara (xırdalar və böyüklər) görə daxili ağrı, göstəriş verilmişin riayət etməmələri Allaha məlumdur. Buna görə bu və ya digər şəxsiyyətin həyat yolunu necəsə qiymətləndirmək, bundan başqa bir neçə (bir qədər) on il sonra – sadəcə deyil tarixi, və heç kəsə bizdən gücçatan iş deyildir. Ona görə mövzunun ətrafında mübahisələr – Məhəmməd Əli və İslam bugünkü günlərə keçdilər.

Kimsə şounun proplaçennım-ı Əlisinin davranışını adlandıraraq mənaya təkbətək döyüşlər zamanı və girəcəyə bu unikal boksçunun davranışını onları götürmür. Kimsə boksçunun praktik olaraq bütün hərəkətləri (təsirləri) əsasında görür – xüsusi (istisna) ticarət marağı. Üçüncülər əmindir ki, M. Ali İslamında mənəvi yol gətirib çıxarmadı, və (amma) irqi hüquq bərabərliyi üçün mübarizənin ideyalarıyla uyğun gələn incəliklərin bu dinində tapılma. Və s., və s.

 

Amma, soruşulur, bəs Həqiqətə gəliş yolları şərt qoyulmuşdur? Hamı (hər şey) üçün vahid qaydalar mövcuddur və bütün? Sözsüz, dərinin rəngindən (gülündən) asılı olaraq insan hüquqlarına müxtəlif münasibətə (əlaqəyə) qarşı Əlidə daxili etiraz hər hansı təşkilatlardan kənar əmələ gəldi, hərəkətlər və ya, deyək ki, kitablar. O özündə insan tərəfindən bu fikirləşilmiş haqsızlığı sınaqdan keçirdi. Belə bəs o şəraitdə (şərtlərdə) tərəfdarların çağırışlarını qəbul etmək qeyri-mümkün idi? Onları eşitmək və qərar qəbul etmək, deyək ki, (qoy) dinin prizması vasitəsilə? Ehtimalın böyük payıyla (hissəsiylə) olar, ancaq, güman etmək ki, gənc boksçunun İslamında azadlığın rakursu cəlb etdi. Allahı bütün eşidənlər üçün vahid, asılı olmayaraq mənşədən, dərinin, ünsiyyətin dilinin və yaşamanın ölkəsinin coğrafi yerinin rəngləri (gülləri). Ümumiyyətlə "azadlıq" anlayışı – onun avtobioqrafiyasında ən istifadə edilən M. Ali-dən biridir. Məhz azadlıq üçün mübarizə dövlətə mükafatı gətirərək onda formalaşdırılmış qalib gəlməyə ABŞ-ın qaradərili vətəndaşlarının imkanının nümayişi üçün müvəffəqiyyətin nailiyyətinin arzusunun osnove-unda idi. Öz gələcək müvəffəqiyyətləriylə o irəli hərəkətə başqa afroamerikalıları ruhlandırmağa tuşla qoyurdu. Azadlığın rakursu müəyyən etdi və iştirakın aspektində onun seçimi ya yox vyetnam müharibəsində.

Bundan başqa, çempionun sözlərinə görə, "İslamın Millətinə" birləşməylə, çox şəxs (üz) "hakimiyyət üçün mübarizəyə" boksçunun cəlb olunması haqqında iddia edirdi; reallıqda bu "azadlıq üçün mübarizə" idi, nə vaxt ki, biz "ağ insanların hakimiyyətinin altından çıxmaq və nəyisə özü üçün etmək istəyirdik". Başqa məsələ, düşünərək, "Amerika mənim üçün nə deməkdir", Məhəmməd Əli, "özü Ağ evdə Oval kabinetdə masanın arxasında oturmuşlara" təqdim edərək, çıxışın öz mətni "jurnalistlərdən əvvəl (qarşısında)" o rakursda gördü, ölkənin qara əhalisinin əsas fikirlərini səsləndirmək üçün. Xüsusi halda, o hesab edirdi ki, öz günahının etirafı üçün, əsl kişi olmalıdır çıxış edən". Təbii, M. Ali və o illərdə təqdim edə (təsəvvür edə) bilmirdi ki, ABŞ prezidenti tərəfindən qaradərili ola bilər, buna görə mətn o ağ dövlət başçısının altında "hazırlayırdı". Buna görə hipotetik nitqdə (danışıqda) səslənirdi ki, "biz, ağ amerikalılar, bəşəriyyətin tarixində çox cinayətlərdə günahkardır", hansılardan ki, ən qorxunc "Afrikadan qulların köçürülməsi olur". Paralel dodaqlara M. Ali prezidentini Vyetnamda müharibənin dayandırılması haqqında sözləri daxil etdi, milyardlardan daha tam (daha bütöv) "öz yoldaşlarına" hərbilər üçün nəzərdə tutulmuşlardan istifadənin aydınlaşdırmasıyla, kasıblar üçün evlərin tikintisini. Nəyin ardınca (sonra) "layihələşdirilən" Məhəmməd Əli prezident yekunlaşdırdı: "Bu gün qara insanlar təhsil alırlar. Tezliklə amerika cəmiyyəti tamamilə ağ-qara olacaq, hansında ki, "hamı (hər şey) xoşbəxt olacaq və dünyada yaşamaq". Yəqin, bu "nitqə (danışığa)" şərhlər artıqdır. Yalnız M. Ali bəsirətinə heyran olmaq olar, hansı ki, ehtimal ki, onun inamından Allahın sözlərinə axırdı.

Bu başçı (fəsil) çərçivəsində, əlbəttə, Əfqanıstanın mövzularına toxunmamaq olmaz. 1998-ci ildə BMT-ın dünyasının elçisi olub, dörd il sonra M. Ali Əfqanıstana yollandı. Burada o "dərhal ölkəylə harmoniyanın oxşarlığını hiss etdi və onun sakinləri tərəfindən", özünü hiss edib necə evdə. Hamı (hər şey) ətrafında "mənim qardaş və bacım idi". Amma M. Ali ölkədə daimi qeyri-sabit şəraitində əfqan uşaqlarları üçün çox narahat olurdu. Və o onlara məktubu yazdı, hansında ki, üç aspektin formalaşması yolunda tərəfdar olmağa çağırdı: Allaha inamlar; təhsilin (oxumanın) məcburilikləri və keyfiyyətli təhsilin alınması; fiziki qalanın nailiyyəti.

Belə o öz səfərini təsvir edirdi: "Mən Birləşmiş millətlər təşkilatının dünyasının elçisi oldum. Bu mənim üçün malik idi qiymət (məna) çox əhəmiyyətli. Çoxları təəccübləndiriləcək, bilib (tanıyıb) ki, mən, boksçu olaraq, həmişə istənilən növün (nəsilin) zorakılığına qarşı idi. Bəlkə, bu və gülməlidir, ancaq bu həqiqətdir. Mən həmişə opponentə zərər verməməyə çalışırdım, rəqibi yaralamamağa çalışırdım, buna görə, nə vaxt ki, mən bu xəbəri eşitdi, həddindən artıq qürurlu idi. Noyabrda 2002-ci il mən üçgünlük missiyayla Əfqanıstanda oldum. BMT ora məni ümidlə əfqan xalqının (camaatının) ehtiyacları haqqında məlumatlandırılmanın artımına göndərdi, həmçinin problemlər, hansılarla ki, ölkə taliblərin rejiminin düşməsindən sonra rastlaşır. Nə vaxt ki, biz gəldik, mən dərhal ölkəylə hansısa bir harmoniya hiss etdim və yerli insanlar tərəfindən. Bu müsəlman ölkəsidir, və, təhlükəyə baxmayaraq, mən evdə özünü hiss edirdim. Hamı (hər şey) mənim qardaş və bacım ətrafında idi. Səfərin birinci günündə mən onun Kabil sarayında prezident Həmid Karzaem-lə görüşdüm. O məni gəlişə görə təşəkkür etdi və bildirdi ki, istəyərdi ki, mən Əfqanıstanda həmişəlik qalım. Sonra mən Əfqanıstanın keçmiş kral ailəsinin üzvləriylə görüşdüm. Dedi ki, onların ölkəsinin ərazisində Yer kürələrinin (torpaqların) alması haqqında düşünürəm. Növbəti gün mən paytaxtda qızlar üçün məktəbə baş çəkdim. Taliblər dövründə (vaxtında) qadınlara idi oxumaq və işləmək qadağandır. Mən hətta o haqda tarixləri eşidirdim, necə polis onları küçədə dayandırırdı və evə geri yollayırdı. Mən Amerika haqqında düşünürdüm, o haqda, bizim kimi isporçennı, və biz öz-özünə aydın olan kimi hamını (hər şeyi) qəbul edirik, və (amma) bizdən bir çoxu hətta bilmirlər, nə dünyada sinifə düşməyə çalışaraq öz həyatıyla risk edən insanlar var. Əfqanıstan kimi belə yerlərə baş çəkərək (izləyərək), mən o haqda daha düşünürdüm ki, həyatda əhəmiyyətlidir. Mənim qucaqlamağa və bütün uşaqları öpməyə xoşuma gəlirdi. Görünürdü ki, fokuslar onları əyləndirir, hansılar ki, mən onlara göstərirdim. İslam aldatmamağı öyrədir (öyrənir), buna görə bütün o balaca uşaqlara, hansılar ki, ola bilər ki, ona inanırdılar ki, mən əslində şərfi yox olmağa məcbur edirəm, fokusların sirlərini açmaq lazım olurdu. Mənə idi uşaqları tərk etmək çətin. Onlar hamısı belə təmiz idilər və günahsızdır. Mən dua edirdim ki, onlar onların ölkəsində bütün bunları tutmaq vəziyyətində olardılar. Mən ümid edirdim ki, onların gələcəyi keçmişdən daha parlaq olacaq".

" Mənim üçün səfərin əsas anlarından biri Kabil boks klubuna gözlənilməz səfər idi", – prişet M. Ali.– Çərçivəsində orada iki mənim köhnə şəkilim asılırdı. Mən əlcəyin və ipin uşaqlarına hədiyyə edirdim. Çox yoruldu, əlləri ondan çox gənc boksçuya sıxıb, amma mən özündə gücləri tapırdım. Sonra mən əfqanlar üçün məktubu hazırladım, hansında ki, təxminən növbəti qeyd edilirdim: "İşıqlı sizin gələcəyiniz. Mən bilirəm ki, siz müvəffəqiyyət qazanacaqsınız, əgər üç məsləhəti (şuranı) izləyəcəksinizsə (gedəcəksinizsə): Allaha inanın və yaxşı müsəlman olun. Sizin inamınız sizə ən çətin günlərdə kömək edə biləcək. Həyat problemlərinin həlli üçün öz beyinini hazırlayın. Sizin təhsiliniz (yaranmanız) həyatın mühüm hissəsi olacaq. Siz oxumaq, öz müəllimlərinə hörmət etmək və onlara qulaq asmaq yaxşı məcbursunuz. Fiziki fəallığa sizin bədəninizi hazırlayın. İdman xarakteri, müstəqilliyi və dostluğu istehsal edir. Mən sizi təşəkkür etmək istəyirəm, cavan oğlanlar və qızlar, ona görə ki, siz mənə öz gücünü göstərdiniz, sizin ölkənizdə bütün çətinliklərə baxmayaraq. Güclü qalın. Siz işıqlı gələcəyə inanmağa davam etməlisiniz. Axı siz – bu" həyatdır və Əfqanıstanın ürəyidir (ruhudur)".

 

: :